Στόχος: Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την καθημερινή ζωή ενός συνομήλικου τους μαθητή στα χρόνια πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το Καλαβρυτινό Ολοκαύτωμα, έτσι ώστε με βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την εποχή, να συναισθανθούν το «ιστορικό τραύμα» και να αποκτήσουν φιλειρηνική προοπτική και ελπίδα για το μέλλον.

Θέμα: «Μια μέρα στη ζωή του Θανάση Ασημάκη»

Εκτιμώμενος  συνολικός  χρόνος υλοποίησης: 60΄

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει τρεις (3) ενότητες

1η: Η ζωή πριν τον πόλεμο (διάρκεια 20 λεπτά)

2η: Ο πόλεμος  (διάρκεια 20 λεπτά)

3η: Συναισθήματα, η ζωή σήμερα (διάρκεια 20 λεπτά)

Εισαγωγικές  δραστηριότητες

  • Άνοιγμα τετραδίου παλιάς μορφής, σε ηλεκτρονική   μορφή- προβολή εικόνων του πρωταγωνιστή καθώς και σχολικής και οικογενειακής ζωής από τα Καλάβρυτα.
  • Ακρόαση ψηφιακής αφήγησης  του πρωταγωνιστή

 1η  ενότητα: Η ζωή πριν τον πόλεμο

Δραστηριότητες  

  1. Ψηφιακή ανάγνωση από το τετράδιο των εκθέσεών του
  2. Ψηφιακή περιήγηση στο αναγνωστικό της εποχής (ΣΤ΄Δημοτικού, έτος 1939)
  3. Σύνθεση ψηφιακού παζλ, με μια καρτ ποστάλ εικόνα των Καλαβρύτων εκείνης της εποχής

2η ενότητα: Ο πόλεμος

Δραστηριότητες

  1. Προσέγγιση του Β΄ Παγκοσμίου  Πολέμου  και του Ολοκαυτώματος  των Καλαβρύτων  μέσα από διάσημα έργα τέχνης  αλλά και έργα τέχνης του Μουσείου
  2. Απαντούν σε ερωτήματα σχετικά με το τι θα άλλαξε στη ζωή του παιδιού
  3. Ψηφιακή αφήγηση του πρωταγωνιστή για τη ζωή μετά το Ολοκαύτωμα με βάση πρωτότυπες μαρτυρίες

3η ενότητα: Συναισθήματα, η ζωή σήμερα

  1. Καταγραφή συναισθημάτων του πρωταγωνιστή και των μαθητών ( μετά την αφήγηση)
  2. Σύνδεση λόγων επιζώντων  του Ολοκαυτώματος, Γερμανών πολιτικών και ιστορικών με τα αντίστοιχα συναισθήματα- συμπέρασμα
  3. Διατύπωση απαντήσεων των  μαθητών  στο ερώτημα που απευθύνει ψηφιακά ο Θανάσης Ασημάκης: «Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για να μην ξανασυμβούν τέτοια γεγονότα;»
  4. Καταληκτική συνθετική δράση: Ομαδική εικαστική απόδοση φιλειρηνικού μηνύματος σε μορφή αφίσας

 

© Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος